Dapur Tanpa Sempadan...

Thursday, January 27, 2011

HPV & OSTEOPOROSIS!!!

Semalam da start minggu kesihatan kt opis aku ni & dgn penuh smangat yg brkobar2 aku turunle pgi tdi utk mndgr ceramah ttg HPV!! Alah..skang ni da byk iklan kt tv abt it! Byk info2 brguna yg aku dpt dri talk yg dsmpaikn oleh Datin Dr. Sheila a/p Marimuthu from Pakar Perunding Kanak2 & Remaja, HKL. I'm so thankful cos dpt byk ilmu2 bru x kiralah samada dri aspek prubatan dan how 2 handle teenagers nowadays. Bak kata doc tu..HPV bknlah lesen utk anak2 remaja ni adakn hubungan seks dgn bebas tetapi ianya adalah sbagai perisai 4 servical cancer.

So, after the talk aku pon g lah check pape yg patut..especially my BMI, blood pressure & also glucose. Nampaknya aku knalah brusaha dgn lebih gigih lgi utk control diet 2 have my solid weight again! Huhuhuhuu...tulang pon da nk reput da...kna le amik kalsium/minom susu 3 gelas sehari...huwaaaa...den ni da nk tuo da...tpi masih perasan mudo!!! Huhuhuuu..xpe2...insyaallah..from 2day aku kna nekad utk mnjaga bkn shj family aku tpi gek kesihatan aku ni! So, u guys out there tlgle bgi aku smangat sket ek utk mlaksanakan azam 2011 aku ni!!! :)

No comments:

Post a Comment